Notice: Undefined index: cperpage in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 199

Notice: Undefined variable: output in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 269

Notice: Undefined variable: f_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 270

Notice: Undefined variable: showdots in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 271

Notice: Undefined variable: aditional_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 274

Notice: Undefined variable: aditional_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 277

Notice: Undefined variable: aditional_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 280

Notice: Undefined variable: post in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289

Notice: Undefined variable: more_link_text in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289
ویژگی‌های بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب | دکتر مهدی کرمی

ویژگی‌های بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب

11/12/2020 13:12

در حالی که دلایل ساده و پیش پا افتاده‌ی زیادی برای بروز سردرد، درد کمر و مشکلات مربوط به حرکت وجود دارد، اما اگر این درد به صورت ممتد ادامه پیدا کند، این احتمال وجود دارد که روند معمول زندگی را دچار اختلال کند، برای نجات از این دردهای ممتد، اولین گام پیدا کردن بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب برای تشخیص صحیح، درمان و در صورت لزوم جراحی است، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی “بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب” با ما همراه شوید.

برای مطالعه مقاله جراحی کم تهاجمی چیست؟ به این لینک مراجعه کنید.

سیستم عصبی یک شبکه پیچیده از سلول‌ها و اعصاب رشته مانند است.

بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب:

بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب اگرچه می‌تواند جراحی‌های بسیار پیچیده‌ای انجام دهد، اما معمولاً از برنامه‌های درمانی غیر جراحی قبل از انجام جراحی استفاده می‌کند. در صورت نیاز به جراحی، در صورت امکان از تکنیک‌های کم تهاجمی استفاده می‌کنند.

سیستم عصبی ما از مغز، ستون فقرات و اعصاب اتصال دهنده تشکیل شده است. بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب هر بیمار مبتلا به اختلالات عصبی را که بر مغز، نخاع، اعصاب و ساختارهای اطراف و حمایت کننده آن‌ها تأثیر می‌گذارد را درمان می‌کنند. این ساختارها شامل جمجمه، ستون فقرات، رگ‌های خونی، غشاهای اطراف مغز و نخاع و غشای پوشاننده جمجمه و کانال مهره‌ها است.

برخی از شرایط رایجی که متخصصان مغز و اعصاب درمان می‌کنند شامل سردرد، بیماری آلزایمر، مولتیپل اسکلروزیس، اختلالات خواب، درد، تومورهای مغزی، اختلالات عصب محیطی و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) است.

پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب کار جراحی مغز، نخاع و اعصاب محیطی را برای برداشتن تومور، تسکین درد مزمن و درمان جراحت‌ها، بیماری‌های عروقی و بیماری‌هایی نظیر پارکینسون و صرع انجام می‌دهد. پزشک متخصص همچنین از جراحی برای درمان هیدروسفالی، تشکیل غیرعادی مایع مغزی نخاعی در مغز، کمردرد، گردن درد، سیاتیک، دیسک فتق (بیرون‌زدگی ماده ژلاتینی)، بیماری‌های تخریب کننده ستون فقرات، اختلالات عروقی مغزی، تومورهای مغزی و نخاعی و سکته مغزی استفاده می‌کند. ممکن است جراحان مغز روی اصلاح بدشکلی‌ها و درمان بیماری‌های نخاعی مانند اختلال زوال تدریجی ستون فقرات و اسکلروز تمرکز کنند. سایر حوزه‌های تخصصی شامل جراحی عصب کودکان و پرتوجراحی، استفاده از تشعشعات برای درمان تومور، می‌شود.

علائمی که نشان می‌دهند باید به متخصص مراجعه کنید:

سیستم عصبی یک شبکه پیچیده از سلول‌ها و اعصاب رشته مانندی است. که وظیفه انتقال پیام‌ها را از نقاط مختلف بدن به مغز و نخاع و ارسال پیام‌ها را از مغز و نخاع به سایر نقاط بدن از قبیل دست، پا و اعضای حسی بدن بر عهده دارند. برخی از علائمی که با مشاهده‌ آن‌ها لازم است به متخصص مراجعه کنید:

درد مزمن گردن یا کمر

سردرد یا سرگیجه

میگرن مکرر

بروز مشکل در حرکت اعضا بدن

بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن

سردردهای شدید

کاهش ناگهانی بینایی

بروز مشکلات خواب

ضعف و بی‌حالی

بیماران ممکن است شرایط بالینی مشابهی داشته باشند، اما نوع درمان در آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

تشخیص:

بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب، پزشکی است که به راحتی قادر به تشخیص شرایط پیچیده بیمار از طریق شرح حال دقیق و معاینه فیزیکی، از جمله آزمایش وضعیت ذهنی، بینایی، توانایی گفتار، قدرت بدنی، هماهنگی اعضا، رفلکس و راه رفتن است. معاینه عصبی همچنان یکی از مولفه‌های مهم ارزیابی بیمار توسط جراح و متخصص مغز و اعصاب است.

برخی از آزمایش‌های عصبی رایج که برای تکمیل ارزیابی استفاده می‌شود عبارتند از:

_ آزمایش خون و ادرار برای یافتن عفونت، سموم یا اختلالات پروتئینی

_ اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) یا توموگرافی به کمک رایانه (CAT)

_ تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)

_ الکتروانسفالوگرافی (EEG):

ثبت فعالیت الکتریکی مغز از طریق نصب الکترودهای سطحی بر روی سر و به صورت غیر تهاجمی می‌باشد.

_ مطالعات هدایت عصبی و الکترومیوگرافی (NCS / EMG)

_ پنچری کمر (LP):

پنچری کمر یک روش پزشکی رایج برای تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌های عصبی است. که برای آنالیز مایع نخاعی مغزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صبر و حوصله یکی از ویژگی‌های مهم در انتخاب بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب است.

ویژگی‌های بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب:

زمانی که افراد دچار مشکلاتی همچون، دیسک کمر یا گردن، تومورهای مغز و هیپوفیز، هیدروسفالی یا غیره شوند. به دنبال بهترین جراح متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات می‌گردند.

بهترین جراح و متخصص مغز از دیدگاه بیمار یا خانواده بیمار قاعدتاً باید دارای خصوصیات زیر باشد:

_ دارای تجربه کافی

_ میزان موفقیت در عمل‌های قبلی

_ کمترین عوارض پس از جراحی را دارا باشد.

_ بهترین نتایج پس از جراحی را داشته باشد.

_ کمترین میزان عود پس از جراحی را داشته باشد.

_ برای بیمار قابل دسترسی باشد.

_ دارای قدرت تصمیم گیری، حساس و نکته سنج

_ شنونده خوب، صبور و بردبار، باوجدان و وظیفه شناس

به این نکته باید توجه کنید که جراح مغز مورد نظر در بیمارستانی کار کند که از نظر تجهیزات مجهز باشد و دانش کافی را در خصوص بیماری شما داشته باشد.

می‌توانید با بیمارانی که در مطب جراح مغز و اعصاب مورد نظر حضور دارند و توسط او درمان شده‌اند، صحبت کرده و میزان رضایت آن‌ها را بسنجید.

نکاتی که قبل از مراجعه به متخصص باید به آن‌ها توجه کرد:

بهتر است قبل از مراجعه  به جراح و متخصص مغز و اعصاب حاضر در دسترس‌تان، علائم و سایر اطلاعات مربوط به سلامتی خود را از جمله داروها، آلرژی‌ها، بیماری‌های قبلی و سابقه بیماری خانواده خود برای جلوگیری از فراموشی بنویسید و با خود به مطب ببرید.

از سوالات و ابهامات خود لیستی تهیه کنید تا در صورت فراموشی، بتوانید به آن مراجعه کنید.

نتایج آزمایشات قبلی خود را برای متخصص مغز و اعصاب ارسال کنید و یا آن‌ها را همراه خود به مطب ببرید.

متخصص مغز و اعصاب احتمالاً اطلاعات زیادی به شما می‌دهد، بنابراین ممکن است بخواهید یادداشت برداری کنید، بردن یک دوست صمیمی یا عضوی از خانواده‌ در مطب همراه خودتان می‌تواند در کاهش استرس و یادآوری موضوعات مورد نظرتان موثر باشد.

اگر در مورد موضوعی گیج شدید، از پرسیدن سوال نترسید. اطمینان حاصل کنید که به درستی متوجه تشخیص و نوع درمان خود و اقدامات بعدی که باید انجام دهید شده‌اید.

منبع: 1 و 2

آخرین دیدگاه ها

هنوز نظری درج نشده است. شما اولین نفر باشید.

ثبت دیدگاه شما

Notice: Undefined variable: aria_req in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/comments.php on line 77

Notice: Undefined variable: aria_req in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/comments.php on line 80

نظر خود را درباره این مطلب بنویسید.