Notice: Undefined index: cperpage in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 199

Notice: Undefined variable: output in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 269

Notice: Undefined variable: f_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 270

Notice: Undefined variable: showdots in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 271

Notice: Undefined variable: aditional_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 274

Notice: Undefined variable: aditional_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 277

Notice: Undefined variable: aditional_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 280

Notice: Undefined variable: post in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289

Notice: Undefined variable: post in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289

Notice: Undefined variable: more_link_text in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289
بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب چه کسی است؟ | دکتر مهدی کرمی

بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب چه کسی است؟

09/12/2020 11:43

شاید تاکنون پیش از مراجعه به دکتر، برای شما این سوال پیش آمده باشد که بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب چه کسی است. و چه ویژگی‌هایی دارد؟

جراحی مغز و اعصاب، از حساس‌ترین رشته‌های پزشکی اس. چرا که یک انتخاب اشتباه می‌تواند جان یک انسان را به خطر انداخته و حتی موجب مرگ او شود. برخلاف بیماری‌هایی مانند ام‌ اس و پارکینسون که با دارو درمانی قابل درمان هستند. درمان سایر ضایعات و اختلالات مغزی مانند تومورهای مغزی، ضایعات عروقی مغز، صدمات وارده به مغز و نخاع، اختلالات ستون فقرات و بیماری‌های این چنینی، نیازمند جراحی‌های سخت و تخصصی است. در نتیجه برای درمان باید نزد بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب شهر خود بروید.

تشخیص و درمان بیماری‌های یاد شده توسط جراح مغز و اعصاب صورت می‌گیرد.

متخصصان مغز و اعصاب، پس از گذراندن هفت سال دوره‌ی پزشکی عمومی، شش سال هم به عنوان دستیار، دانش لازم را برای این انجام این حرفه کسب کرده‌اند. البته کار به همین‌جا ختم نمی‌شود و جراحان مغز و اعصاب پس از گذراندن دوره‌های تکمیلی جراحی مغز و اعصاب مانند دوره‌ها‌ی جراحی عروق، دوره‌های جراحی تومورهای قائده جمجمه، جراحی اعصاب اطفال و جراحی دیسک کمر و گردن، مجوز لازم برای انجام عمل جراحی را کسب خواهند نمود. در گام بعدی، آزمونی دو مرحله‌ای از جراحان با عنوان آزمون جامع رشته تخصصی یا بورد تخصصی گرفته می‌شود.

درصورتی که پزشک موفق به کسب نمره‌ی قبولی در هر دو آزمون شود، قادر به دریافت بورد تخصصی مغز و اعصاب خواهد بود و در این صورت با خیالی آسوده می‌توانید به عنوان بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب به او مراجعه کنید.

 جراح و متخصص مغز و اعصاب، باید توانایی درمان چه بیماری‌هایی را داشته باشد؟

همان‌طور که اشاره شد، دامنه‌ی فعالیت این جراحان بسیار وسیع و گسترده است. از ویژگی‌های فردی که بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب می‌باشد. این است که می‌تواند تومورهای خوش‌خیم و بدخیمی را که سبب آسیب به مغز شده‌اند، شناسایی و درمان کند. هم‌چنین این متخصصان قادرند هرگونه ضایعات عروق مغز را شناسایی و از انواع روش‌های جراحی برای درمان آن‌ها استفاده کنند. اگر بیماری‌های عروقی مغز به موقع شناسایی و درمان نشوند، احتمال بروز سکته‌های مغزی در افراد بسیار بالا می‌رود. بنابراین این بیماری را نباید سرسری گرفت و به یک جراح و متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد.

جراحان مغز و اعصاب برای تشخیص بیماری‌ها از انواع روش‌های تشخیصی مانند سی‌تی اسکن، نوار مغزی و آنژیوگرافی کمک می‌گیرند.

البته شما باید با تفاوت‌های کاری جراح مغز و اعصاب با سایر پزشکان فعال در این حیطه هم آشنا شوید. مثلا درمان بیماری‌هایی که بر رفتار و خلق و خوی فرد تاثیر می‌گذارند، برعهده‌ی روانپزشکان یا متخصصین اعصاب و روان است. آن‌ها قادرند اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب، اختلالات شخصیتی و بیماری‌های روانی پیشرفته را شناسایی و با استفاده از تکنیک‌های ویژه، درمان کنند.

برخی بیماری‌های عصبی هم مانند ام ‌اس، صرع، پارکینسون و سکته‌های مغزی، نیازی به جراحی ندارند و متخصصین داخلی مغز و اعصاب، می‌توانند آن‌ها را معالجه کنند.

اگر پزشک شما یک جراح و متخصص مغز و اعصاب حاذق باشد، می‌تواند بیماری‌هایی مانند تومورهای مغزی، ضربه‌های مغزی، تومور نخاعی، صدمات نخاعی، دیسک کمر، گردن، پشت و بیماری‌های اعصاب محیطی مانند فشار روی عصب و قطع عصب را تشخیص دهد و با استفاده از شیوه‌های مختلف جراحی، به درمان آن بپردازد. به همین علت بهتر است نزد بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب که می‌شناسید بروید.

جراحی مغز و اعصاب در کودکان

کودکان معمولا به‌خاطر مشکلاتی که هنگام تولد داشته‌اند، نیاز به جراحی مغز و اعصاب پیدا می‌کنند. جراحی مغز و اعصاب کودکان، نیازمند دقت و تجربه‌ی بیش‌تری نسبت به جراحی بزرگسالان است. در نتیجه برای کودکان نیز لازم است تا به کسی که به عنوان یک جراح و متخصص مغز و اعصاب توانا می‌شناسید مراجعه کنید.

بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب در علم پزشکی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر شما یا یکی از اعضای خانوادتان، نیاز به جراحی دارید، باید بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب را انتخاب کنید تا پیش از عمل جراحی، از موفقیت آمیز بودن آن مطمئن شوید. جراح مغز و اعصاب ویژگی‌هایی دارد که با شناخت آن‌ها به راحتی می‌توانید به او اعتماد کنید و جراحی خود را به او بسپارید.

تشخیص درست بیماری‌های مغز و اعصاب، بسیار حائز اهمیت است. فردی که او را به عنوان جراح و متخصص مغز و اعصاب می‌شناسید، باید با صرف وقت کافی و استفاده از دانش و مهارت خود، بتواند بیماری افراد را تشخیص دهد و بهترین روش درمانی را برای بهبود آن‌ها انتخاب کند.

کار این جراحان به ‌قدری مهم و حساس است که حتی می‌توان ادعا کرد که مرگ و زندگی بیمار به تصمیمی که پزشک او درباره‌ی نوع بیماری و شیوه‌ی درمانش می‌گیرد، بستگی دارد.

فردی که به عنوان بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب شناخته می‌شود، باید علاوه بر دانش کافی در زمینه‌ی رشته‌ی تحصیلی خود، تجربه‌ی کافی هم در انجام اعمال جراحی داشته ‌باشد. وی باید همواره دانش خود را به‌روز نگه داشته و سعی کند از شیوه‌های جدید درمانی برای معالجه‌ی بیمارانش استفاده کند. هم‌چنین باید از قدرت تصمیم‌گیری بالایی برخوردار باشد تا در مواقع پیش‌بینی نشده بتواند بهترین تصمیم‌ها را برای درمان بیمارانش اتخاذ نماید.

از دیگر ویژگی‌های یک جراح و متخصص مغز و اعصاب این است که او باید از عوارض شیوه‌ی انتخابی خود کاملا آگاه باشد و در صورت لزوم آن را با بیمار و خانواده‌ی او اطلاع دهد. در نهایت او باید با صبوری تمام به بیمار خود این اطمینان خاطر را بدهد که تمام دانش و تخصص خود را در جهت بهبود وی به کار خواهد گرفت و برای بهبود او تمام تلاش خود را خواهد کرد.

داشتن صبر و حوصله هنگام جراحی هم ویژگی دیگری است که یک جراح و متخصص مغز و اعصاب طی عمل جراحی خود باید داشته‌ باشد تا کار او مفید و ثمربخش واقع شود.

نکته‌ی دیگر هم اینکه اعمال جراحی طولانی مدت نیازمند انرژی بالایی است؛ به همین دلیل، جراحان مغز و اعصاب باید همواره قدرت بدنی خود را در حد مطلوبی نگه دارند تا طی این عمل‌های طولانی ‌مدت، دچار مشکل نشوند.

در آخر هم برای انتخاب بهترین جراح و متخصص مغز و اعصاب، بهتر است از رزومه‌ی کاری او کمک بگیرید. سعی کنید درباره‌ی عمل‌های جراحی که وی در گذشته انجام داده، اطلاعاتی به‌دست آورید و با اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن آن‌ها، جراحی خود را به او بسپارید. قاعدتا انجام اعمال جراحی بیش‌تر در کسب تجربه پزشک بسیار مفید و موثر خواهد بود، اما نباید تعداد اعمال جراحی را به تنهایی مدنظر قرار داد و میزان رضایتمندی بیمار از عمل جراحی را هم بررسی کرد.

برای دانستن اینکه متخصص مغز و اعصاب یا نورولوژیست کیست؟ به این مقاله مراجعه کنید.

دکتر مهدی کرمی متخصص جراجی مغز و اعصاب و ستون فقرات

برای دریافت نوبت و ویزیت شدن توسط یکی از بهترین جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات کشور کافی است روی این لینک کلیک کنید.

آخرین دیدگاه ها

هنوز نظری درج نشده است. شما اولین نفر باشید.

ثبت دیدگاه شما

Notice: Undefined variable: aria_req in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/comments.php on line 77

Notice: Undefined variable: aria_req in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/comments.php on line 80

نظر خود را درباره این مطلب بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *