Notice: Undefined index: cperpage in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 199

Notice: Undefined variable: output in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 269

Notice: Undefined variable: f_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 270

Notice: Undefined variable: showdots in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 271

Notice: Undefined variable: aditional_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 274

Notice: Undefined variable: aditional_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 277

Notice: Undefined variable: aditional_tags in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 280

Notice: Undefined variable: post in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289

Notice: Undefined variable: post in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289

Notice: Undefined variable: more_link_text in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/functions.php on line 289
دکتر مهدی کرمی | متخصص مغز | جراحی کم تهاجمی چیست و چه کاربردی دارد؟

متخصص مغز | جراحی کم تهاجمی چیست؟

20/10/2020 18:52

جراحی کم تهاجمی

جراحی کم تهاجمی چیست؟

جراحی کم تهاجمی به طور کلی به هر عمل جراحی گفته می‌شود که به جای شکاف بزرگ از طریق برش‌های کوچک روی بدن انجام شود. از آنجا که جراح برش‌های کوچکتر ایجاد می‌کند، به احتمال زیاد زمان بهبودی به حداقل می‌رسد و همچنین درد کمتری را نسبت به جراحی باز سنتی خواهید داشت.

در طی جراحی با این روش، جراح مغز چندین برش کوچک روی پوست شما ایجاد می‌کند که طول آن چند میلی متر است. سپس جراح شما آندوسکوپی (یک لوله باریک و بلند که با دوربین و نور ثابت شده است) را به یکی از برش‌ها وارد می‌کند. تصاویر مربوط به آندوسکوپ برای مانیتورهای اتاق عمل ارسال می‌شود تا جراح مغز بتواند تصاویر واضح و بزرگ از منطقه مورد نیاز جراحی را مشاهده کند. سپس جراح شما ابزارهای جراحی را از طریق برش‌های دیگر وارد می کند، تا جراحی را در داخل بدن به خوبی انجام دهد.

متخصص مغز | انواع روش‌ها در جراحی کم تهاجمی

جراحی لاپاراسکوپی – در این روش جراح مغز از ابزارهای کوچک و باریک و دوربین فیلمبرداری برای تقویت زمینه بینایی استفاده می‌کند.

جراحی رباتیک – در این روش جراح مغز ابزار رباتیک ریز را در بدن شما قرار می‌دهد و حرکت ربات را از طریق یک کنسول کنترل می‌کند. این ربات قادر است به مناطقی که به سختی در دسترس جراح شما هستند دسترسی پیدا کند و مزیت بالاتری نسبت به جراحی با دست دارد.

GYN / جراحی لگن – برای برخی روش ها مانند جراحی رحم، جراحان اغلب می‌توانند رحم را از طریق واژن خارج کنند.

متخصص مغز | مزایا و معایب جراحی کم تهاجمی

همه جراحی‌ها با تکنیک‌های کم تهاجمی قابل انجام نیستند. به عنوان مثال، حذف تومورهای سرطانی معمولاً از طریق جراحی معمولی انجام می‌شود. جراحی کم تهاجمی نیز ممکن است بیشتر از جراحی باز سنتی طول بکشد. با این حال، مزایای جراحی کم تهاجمی به طور قابل توجهی بیشتر از معایب آن است.

از مزایای جراحی کم‌تهاجمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برش‌های کوچکتر
  • درد کمتر
  • حداقل زخم
  • از دست دادن خون کمتر
  • میزان کمتری از عوارض
  • بستری کوتاه در بیمارستان

متخصص مغز | ریسک‌های این روش

خطرات و عوارض این روش جراحی نیز مانند سایر روش‌های جراحی سنتی است. در جراحی کم تهاجمی از برش‌های جراحی کوچکتر استفاده می‌شود و به طور کلی ریسک آن از جراحی سنتی کمتر است. اما حتی با جراحی کم تهاجمی، خطرات عوارض ناشی از بیهوشی، خونریزی و عفونت وجود دارد.

متخصص مغز | تجهیزات مورد استفاده در روش جراحی کم تهاجمی

در روش جراحی کم تهاجمی از تجهیزات پزشکی ویژه‌ای مانند کابل‌های فیبر نوری، دوربین فیلمبرداری مینیاتوری و ابزارهای ویژه جراحی استفاده شود. این ابزارها از طریق لوله‌هایی وارد بدن می‌شود. تصاویر داخلی بدن به یک مانیتور ویدئویی خارجی منتقل می‌شود و جراح امکان تشخیص، شناسایی بصری ویژگی‌های داخلی اندام و عمل جراحی بر روی آنها را دارد.

 

آیا در مورد جراحی کم تهاجمی سوالی دارید؟ میتوانید به بخش تماس با ما سایت دکتر مهدی کرمی مراجعه کنید. “کم تهاجمی” یک اصطلاح برای هر جراحی با ریسک کمتر از جراحی باز سنتی است. اگر بیماری شما یا یکی از عزیزان شما تشخیص داده شده است که ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد، می توانید مطمئن باشید که دکتر مهدی کرمی آموزش‌های ویژه‌ای را در روش‌های جراحی با حداقل تهاجم دیده و مهارت بالایی در این روش جراحی داراست.

روش‌های جراحی پیچیده و پیشرفته با حداقل تهاجم توسط دکتر مهدی کرمی انجام می‌پذیرد. جهت دریافت نوبت به این لینک مراجعه کنید.

منبع

آخرین دیدگاه ها

هنوز نظری درج نشده است. شما اولین نفر باشید.

ثبت دیدگاه شما

Notice: Undefined variable: aria_req in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/comments.php on line 77

Notice: Undefined variable: aria_req in /home/drmadik1/public_html/wp-content/themes/savis1/comments.php on line 80

نظر خود را درباره این مطلب بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *